בתור בני משפחה, עיקר האחריות ועול הטיפול מוטל עלינו. היערכות נבונה שלנו כמשפחה יכולה להקל על הורינו כמטופלים, ועלינו כבני משפחה מטפלים.

חלוקת תפקידים

במידת האפשר, כדאי לחלק את המשימות והמטלות בין בני המשפחה לפי הרצון, היכולות והכשרונות של כל אחד מבני המשפחה. יש כאלה שהזמן שלהם יותר גמיש ונזיל, ויש כאלה שמוצלחים בסנכרון ותיאום פגישות. אחת גרה קרוב להורים והשני מרגיש שכל מטלה מכבידה עליו וחונקת אותו.
לכולם יש מקום, ולכולם יש את היכולת לעזור ולסייע. רק צריך להבין כיצד.
חשוב לזכור שהחלוקה לעולם לא תהיה שווה. תמיד יהיה מישהו שלוקח יותר אחריות, ואחת פחות. כמעט תמיד יש אחד או שניים מבני המשפחה שמרכזים ומנהלים את הטיפול, ובדרך כלל הם נושאים רוב האחריות. חלוקת התפקידים יכולה לסייע להם לעמוד במשימות ולגייס עזרה, ולשאר בני המשפחה להבין היכן ניתן לעזור.

מניעת סכסוכים

הטיפול בהורה עלול להיות אינטנסיבי, ויכול לעורר תגובות רגשיות הקשורות לעבר המשפחתי שלנו, לזכרונות הילדות שלנו, ולתפקידים שלקחנו על עצמנו במשך השנים בתוך המשפחה. השילוב של כל אלה עלול להיות נפיץ, ולגרור מריבות בין בני המשפחה שאינן מיטיבות עם הרוינו, ולא איתנו המטפלים. זו אמנם קלישאה, אבל משפחה לא בוחרים, ואי אפשר להחליף. וכן, לרוב המשפחה היא זו שתלווה אותנו ברגעים הקשים והמשמחים שלנו בחיים. חשוב לזכור זאת גם כשהעומס עולה, והרוחות מתלהטות. חשוב לזכור שמטרה שלנו היא להעניק את הטיפול המיטבי להורינו, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא יחד, כמשפחה.

אז איך נוכל להמנע מסכסוכים ומריבות?

תקשורת- ראשית כל, חשוב לשמור על תקשורת פתוחה ומכבדת בין הילדים. לזכור שכולנו בני אדם ויש לנו את רגעי המשבר שלנו, ואת פעמים שבהן אנחנו צריכים להרפות לרגע, כדי לצבור כוחות להמשך.
הטיפול בהורינו כאמור, יכול לעורר משקעי עבר, ולהביא הרבה מתח למערכת המשפחתית. על מנת לצמצם את המתיחות, חשוב לשמור על שיח פתוח בינינו ולהימנע מביקורתיות אחד כלפי השניה. אם נשוחח בצורה מכבדת, מתוך רצון לקדם את הטיפול ביקירינו, נוכל להגיע לתוצאות טובות יותר, ולשמור על עצמנו ועל משפחתנו.

להחליט מראש על מנגנון קבלת החלטות- איך אנחנו מתקשרים אחד עם השני, מה עושים כשיש אי הסכמות בינינו לגבי נושאים שונים הקשורים בטיפול, איך מקבלים החלטות במצבי חירום. ככל שנקדים לדבר על הנושא, לפני שמגיעים למצבי לחץ- כך נוכל להגיב ולהחליט טוב יותר בזמן אמת.

לדבר על נושאים כלכליים

אף אחד לא אוהב לדבר על כסף, אבל לפעמים מוכרחים.
לעיתים קרובות, הטיפול כרוך בעלויות גבוהות, ועלול להמשך תקופה ארוכה. היערכות מקדימה ובחינה של המשאבים הפיננסיים שעומדים לרשותכם יכולה להקל על הטיפול ולהפחית מתח ולחץ בפן הכלכלי.

דברו בצורה פתוחה עם הוריכם ואחד עם השני- מה יש ב"שוטף"?  איזה ביטוחים קיימים ומתי נשתמש בהם? מתי משתמשים בנכסים? האם יש צוואה מסודרת? מי יכול להשתתף בהוצאות ומי לא? חשוב מאוד לדבר על הדברים האלה, לשוחח בצורה גלויה על הרצונות של הוריכם בהקשר לנכסים שהם צברו במשך השנים, כיצד להשתמש בהם ומתי.

חשוב לזכור- מותר לא להסכים אחד עם השניה, אך חשוב שנוכל לדבר אחד עם השניה ולמצוא את עמק השווה.

זכרו שמרכז הייעוץ של CareGivers Israel עומד לרשותך לטובת ייעוץ טלפוני ללא עלות כאן >> או שליחת הודעה בווטסאפ בלבד 055-9993311