You are currently viewing איך מחפשים מידע במערכת?

איך מחפשים מידע במערכת?

אז איך מחפשים?

עץ הקטגוריות

מאגר המידע בנוי כעץ קטגוריות. אפשר לראות את העץ בצד השמאלי של המסך אם גוללים למטה. העץ בנוי ענפים שהולכים ומסתעפים. בכל פעם שלוחצים על ענף, נפתחים בצד ימין של הדף כל תתי הענפים שתחתיו בקוביות. העץ מחולק בהתחלה לרשומות הקשורות למחלות, ורשומות הקשורות למצבים שונים. לפעמים יש נותני שירותים שיופיעו בשני ענפים או יותר של העץ.
הקטגוריות השונות מופיעות גם בקוביות שרואים על המסך הראשי, ולחיצה על כל קוביה מקדמת אותנו עוד ועוד במעלה העץ. דרך ההתמצאות הזו לא ממש ידידותית, ולוקח הרבה זמן להגיע למה שמחפשים.

שורת החיפוש

דרך חיפוש יעילה יותר היא באמצעות שורת החיפוש המופיעה למעלה. הקלדה של מילה או צירוף מילים יעלו את כל הרשומות שבהן נמצאת המילה או צירוף המילים שהוקלד. בדרך זו, אפשר להגיע למספר גדול של רשומות שכוללות את הצירוף, ואז לבחור מהן את אלה שמתאימות לנו.  לא כול התוצאות בהכרח רלוונטיות למה שרצינו ולכן ביטוי החיפוש צריך להיות די ספציפי. לפעמים יש בעיה של כתיב מלא או חסר, או שהביטוי שנראה לנו רלוונטי לא מופיע בכלל ברשומה שאנחנו מחפשים. עדיין, זו דרך מהירה לקבל מבחר תוצאות, כולל כאלה שאולי לא חשבנו עליהן בכלל.

שימו לב – העמודים הבאים של תוצאות החיפוש מופיעים בצד שמאל למעלה. לחיצה על כל התוצאות מעיפה מהחיפוש בחזרה למסך הראשי.

תגיות או מילות מפתח

דרך נוספת היא באמצעות מילות המפתח או התגיות המופיעות בצד השמאלי של המסך. התאמת מילות המפתח עדיין בעבודה, אבל רוב הרשומות כבר מתויגות ואפשר למצוא אותן תחת מילה אחת או יותר. הרעיון הוא לאתר רשומות שיש להן נושא משותף – למשל מתנדבים, לסמן את כולן באמצעות התגית הזו וכאשר לוחצים עליה לקבל את כל הרשומות שסומנו. רשומה תופיע בדרך כלל תחת מספר תגיות דבר שמגדיל את הסיכוי להגיע אליה בכל מיני דרכים.

כתיבת תגובה