You are currently viewing ההבדל בין לשכה / תאגיד לבין חברת סיעוד

ההבדל בין לשכה / תאגיד לבין חברת סיעוד

  • לשכה / תאגיד היא חברה שיש לה רשיון להביא עובדים זרים לארץ, ולשייך אותם למעסיק. חשוב לבדוק את עניין הרשיון כדי לא להסתבך עם חברה קיקיונית שאינה מורשית לכך.
  • חברת סיעוד היא חברה להשמה של עובדים בסיעוד, וכן החברה שדרכה ניתן להעביר את גמלת הסיעוד לעובד הזר (לא חובה).

אלה שתי פונקציות נפרדות, כאשר חברה יכולה להיות גם לשכה וגם חברת השמה.

לשכה / תאגיד:

אי אפשר להעסיק עובד זר בלי שיהיה רשום בלשכה / תאגיד ומשויך למעסיק. עלות הרישום כ-2000שח, ובנוסף יש תשלום של 70שח בחודש לתאגיד.

מידע חשוב: במידה והלשכה גבתה דמי השמה בסך 2000 שקל היא לא תוכל לגבות מהמעסיק תשלום נוסף מעבר לתשלום החודשי במשך שנה מיום ההשמה, גם אם השימה אצל המעסיק עובדים אחרים באותה התקופה.

אם תקופת עבודתו של עובד זר שהושם אצל מטופל על ידי לשכה נמשכת פחות משנה, והפסקת עבודת העובד הזר לא נבעה מפטירת המטופל או מעבר שלו לבית אבות, והלשכה לא השימה אצל המטופל עובד זר חליפי לשביעות רצונו, תשיב הלשכה למטופל החזר יחסי בהתאם למספר החודשים שנותרו עד לתום 12 חודשים מתאריך ההשמה.

החברה מחויבת גם במעקב אחרי העובד ואיכות עבודתו ע”י בקרה של עו”ס.

רשימת הלשכות: https://www.gov.il/he/departments/policies/list_of_liscensed_manpower_companies_foreign_workers

נוהל ההעסקה באתר כל זכות

חברת סיעוד:

חברות הסיעוד מבצעות השמה של עובדים ישראלים או זרים לסיעוד. הן לא מביאות את העובד, זה תפקיד הלשכות, אבל מסייעות בחיבור בין עובדים למעסיקים. החברה מחוייבת לבקרה על תנאי ההעסקה ועל תפקוד העובדים המועסקים דרכה.

אפשר להשתמש בשירותי חברת הסיעוד להעסקת העובד – הכסף מבט”ל מועבר אליהם והם דואגים לשלם לעובד ולהפריש עבורו את ההפרשות הנדרשות. עדיין יהיה צורך להוסיף מהכיס וגם להפריש את החלק היחסי של ההפרשות.

אפשר להעסיק עובד זר בלי חברת סיעוד = העסקה ישירה. במקרה זה, מקבלים מהחברה רק שירותי השמה. לאחר מכן אפשר להעסיק את העובד באופן ישיר מול ביטוח לאומי ולקבל את גמלת הסיעוד ישירות לחשבון הבנק. הסכום אינו מכסה את כל ההוצאות, אבל מקבלים גם את החלק שחברת הסיעוד גוזרת לעצמה.

פרטים על העסקה ישירה אפשר למצוא באתר קו למעסיק.

 

כתיבת תגובה