בהרצ “נוהגים לתת” | דר’ בעז תמיר | 15.1.19

כיצד יכולה תרומה לקהילה לשמש מנוף לעיצוב תרבות ארגונית ולטיפוח עובדים מיומנים ועצמאיים

עובדי הקו מצילים את המצב

משפחה ששכרה רכב בחברת הרץ על מנת לצאת לנופש משפחתי בחג השבועות, נתקעה בעליה לרמת הגולן בדרכה לצימר בחיספין. נציגת השירות של חברת השכרת הרכב הרץ (Hertz) לא הסתפקה בקריאה לרכב החילוץ ויצרה קשר עם סניף החברה בטבריה, שעמד להיסגר לרגל כניסת החג. עובד צעיר בסניף, שסיים לטפל בכלי הרכב המוחזרים, ענה לטלפון והחליט לצאת לרמת הגולן עם רכב שנותר בתחנה לבדוק אם יוכל לסייע למשפחה הממתינה לרכב החילוץ. לאחר שגילה שלא ניתן להתגבר על התקלה, החליט על דעת עצמו להעביר למשפחה את הרכב התקין, להמתין לחילוץ ולאפשר למשפחה להגיע ליעדה לפני כניסת החג.

את הסיפור הזה סיפר לי בגאווה מנכ”ל הרץ, דני שמעוני. “נציגת השירות לקחה יוזמה מעבר להגדרת התפקיד שלה, והנהג החליט לדחות את שעת היציאה לחופשת החג תוך שהוא מקבל סדרת החלטות באופן עצמאי. שני עובדי הקו הפעילו שיקול דעת עצמאי מבלי לחשוש לפעול מחוץ למסגרת ההנחיות המקובלת…”

מה מאפשר להנהלת החברה, שאלתי את עצמי, לעודד עובדים בשטח לפתור בעיות מבלי לחשוש מטעויות בשיקול הדעת, או חמור מכך, מניצול לרעה של החופש שניתן להם?

להמשך קריאה

*

נכתב ע”י דר’ בעז תמיר, מייסד ILE, מנחה LEAN. חבר הועד המנהל של עמותת CareGivers Israel