1. המציאות שלי היום מורכבת מנסיון לתמרן בין עבודה במשרה מלאה לבין טיפול באמא שלי,שהיא חולת אלצהיימר .אני מרגישה מבולבלת ומוצפת. איך אפשר למלא את שני התפקידים האלה מבלי שאשאר "חסרת נשימה" ? 

caregivers   מרגישים לפעמים שיש להם רק ברירה אחת: לעזוב את מקום העבודה שלהם ולהפוך לcaregiver  במשרה מלאה או להמשיך לעבוד אבל לעשות שינויים במקום העבודה שיתאימו למשימות של הטיפול בבן המשפחה. תבחני את מצבך, הסתכלי קדימה ותנסי לצפות קודם כל, מה נדרש ממך בעבודה ומה המשימות שלך בטיפול באמא שלך בטווח הקצר

כאשר את בוחנת את הפתרונות שלך, אל תהססי מלפנות למעסיק שלך לקבלת עזרה. תבדקי את הזכויות וההטבות שמגיעות לך ממקום העבודה. כדאי לפנות גם למנהלת משאבי אנוש ולבדוק מה הזכויות המגיעות לך בהסכמים הקיבוציים , בביטוח לאומי, מס הכנסה.

אם את מועסקת באחד מהארגונים שכבר הצטרפו למהלך של "מטפלים בעולם העבודה" , פני למנהל/ת הישירה שלך ו/או למנהל/ת משאבי אנוש כדי לוודא מה השירותים וההטבות שמספק מקום העבודה שלך ויכולים לסייע לך להתגבר על המכשולים

 2.האם כדאי לדבר עם המנהל והקולגות שלי על המצב בו אני נמצאת?

למרות שלכל אדם יש דפוסי תקשורת משלו וגבולות שהוא מציב בנוגע לשיתוף בחייו האישיים, אנחנו מעודדים אותך לשתף וליידע את המנהל הישיר שלך וקולגות קרובות בסיטואציה בה את נמצאת. רוב הסיכויים שיש עוד אנשים מסביבך שנמצאים בסיטואציה דומה של תמיכה באדם קרוב, כך שיכולה להיות למידה ותמיכה הדדית. כדאי להסביר למנהל שלך מה מצבה של אמא שלך , ואיך את מתכננת להתמודד עם זה. לפני שאת נפגשת עם המנהל, תעשי הערכה של כל המשימות שאת אחראית עליהן בעבודה ,באופן ישיר או בעקיפין ותחליטי מה הצעדים שאת צריכה לנקוט כדי למלא אותן ואת משימות הטיפול שלך בו זמנית; תבדקי עם העמיתים שלך ועם המנהל מי יכול לקחת על עצמו באופן זמני אחריות על ביצוע חלק מהמשימות בעבודה; אילו משימות את יכולה לבצע מהבית; אילו משימות צריך לתעדף ואילו ניתן לדחות. תדאגי לעדכן עמיתים קרובים בפעילות בפרויקטים שלך, כך שאם את נאלצת להעדר מהעבודה באופן בלתי צפוי, הם יוכלו להכנס לפעולה במקומך באופן זמני.

3. אני צריכה לנהל שיחות טלפון אישיות במהלך יום העבודה או לעיתים נאלצת לצאת מוקדם יותר למטרת סידורים לטובת הטיפול באדם הקרוב . איך עושים זאת?

הכי חשוב שתהיי כנה וגלויה עם המעסיק שלך ותבהירי לו בדיוק מה הצרכים שלך בהגמשת יום העבודה, כך לא תאלצי "להתגנב" במהלך היום או לערוך טלפונים בהסתר. כאשר הדברים לא מדוברים ומוסכמים עם המעסיק, העומס שחל עלייך עקב ההסתרה, גבוה יותר והתפקוד שלך הן כעובדת והן כcaregiver  יפגע. חשוב לעדכן את המנהל והעמיתים לגבי שינויים במצבך ובצרך שלך לעזרה במקום העבודה. כדאי לשלוח מידי מס' שבועות מייל תודה על תמיכתם ועזרתם.

  1. להיות caregiver יכולה להיות חוויה מאד מלחיצה. מה יכול לעזור ?

כדי להתנהל במצב כזה של ריבוי משימות , חשוב שתזכרי לשמור ולדאוג לעצמך, אחרת יהיה לך מאד קשה לטפל באדם אחר. חשוב שתנסי לייצר סוג של שיגרה חדשה בתוך השיגרה שהופרה בעקבות הצורך לטפל באימך. תשתדלי לעשות ספורט,לאכול נכון, לישון מספיק ולמצוא דברים שמשמחים אותך ,אלו  פעולות שתמיד כדאי לנסות לשלב בשגרת היום החדשה שלך, במינון האפשרי.

חפשי עזרה אנושית או וירטואלית. באתר זה תוכלי למצוא מידע אמין, הפניה לקבוצות תמיכה, קשר עם אנשי מקצוע היכולים לתמוך ולכוון. אל תהיי לבד. תגייסי לעצמך את קבוצת האנשים שיכולה לעזור לך , במקום העבודה ומחוצה לו. קחי הפסקות, כאשר הלחץ מתחיל להכביד. אפילו אמבטיה חמה, שיחת טלפון או טיול קצר עם חברה קרובה יכולים לספק מפלט ורגיעה קלה מהמתח.זה מגיע לך וזה הכרחי !

אל תעברי את זה לבד! צרי קשר  ונוכל לסייע לך במידע וכלים שיאפשרו לך להתמודד בצורה הנכונה בתקופה מורכבת זו.