המדריך לבני משפחה מטפלים

שאלות ותשובות מרכזיות

קהילה

קהילת און ליין תומכת

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוכן עניינים

בקשו וקבלו עזרה

היכולת לבקש עזרה מרגישה לי פריבילגיה. כמו תחושה שבה אני צריכה לקלף את מדי הסופרוומן שלי שכבר ממש קיבלו את הצורה של הגוף. לא חשבתי שזה אפשרי בכלל"

היכולת לבקש ולקבל עזרה אינה מובנת מאליה. למרות הקושי שבדבר, שיתוף בני המשפחה, החברים, אנשי המקצוע ואף הבוס בעבודה, משפיע על יכולת ההתמודדות של בן המשפחה עם הטיפול ושל החולה עם המחלה.

רבים מאיתנו מתקשים לבקש עזרה. אנו אוהבים להראות לעצמנו ולסביבה כי אנחנו מסוגלים להתמודד עם כל דבר. אך הטיפול בבן משפחה יכול להיות חוויה תובענית, ואם רק אדם אחד נושא במלוא הנטל, הקושי גדול אף יותר.

היו מודעים לכוחות הנפשיים, הפסיכולוגיים והפיזיים שלכם ובקשו עזרה מחברים בתחומים שבהם אתם חשים שעזרה תקל עליכם.

יש דרכים רבות שבהן אחרים יכולים לסייע. ייתכן שחברים, בני משפחה, שכנים ועמיתים בעבודה הציעו את עזרתם וממתינים שתפנו אליהם.

אנשים בדרך כלל יעזרו אם יקבלו הנחיות ובקשות ספציפיות.

אם תבקשו, תופתעו להיווכח עד כמה אנשים קרובים ישמחו לעזור.

האנשים שמסייעים לכם אינם צריכים בהכרח להיות מעורבים בהיבטים האינטימיים ביותר של הטיפול. סביר כי סיוע במטלות השגרה – כמו הסעת הילדים לבית הספר, קניות, או שהייה עם החולה על מנת שתוכלו להתפנות לסידורים או לקחת זמן לעצמכם – יתאים להם ולכם הרבה יותר.

נוסף על אלו, השתדלו להיעזר בצוות הרפואי או הפארא-רפואי גם בדברים שנראה לכם שאין להם יד בהם; ייתכן שתיווכחו שיש להם מה להציע. שתפו אותם במצבכם, בתחושות שלכם, בבריאותכם סביב הטיפול ומעבר לכך.