המדריך לבני משפחה מטפלים

שאלות ותשובות מרכזיות

קהילה

קהילת און ליין תומכת

תוכן עניינים

בני משפחה יקרים,

מה שלומכם היום? 

כאשר אדם קרוב לנו מתמודד עם מחלה או מוגבלות, גם חיינו משתנים. לעיתים זה קורה באופן פתאומי, עם אבחון מחלה קשה, ולעיתים באופן הדרגתי. כך או כך אנחנו נדרשים לפתח מיומנויות חדשות של ניהול טיפול, להעניק תמיכה רגשית, לסייע במטלות שגרתיות, כמו ביקורים אצל רופא, נטילת תרופות, עזרה סיעודית ברחצה ובלבוש, תמיכה כלכלית ועוד. ייתכן כי חוויית התמיכה לא תהיה דומה לשום חוויה אחרת שחווינו, וכל אחד חווה אותה בדרכו ובדרגות שונות של עוצמה. ייתכן שהמושג “בן משפחה מטפל”, או “Caregiver”, נשמע זר או מוזר, מאחר שחלק מתפקידו של הורה, בן זוג או ילד להורים מזדקנים כולל בתוכו תמיכה רגשית ומתן עזרה. כבני משפחה אנחנו מגיבים לכל אירוע או צורך, ולפתע מגלים שחלק ניכר מזמננו מוקדש לטיפול באדם אחר. 

אף על פי כן, פעמים רבות, כשאנו פונים אל בן המשפחה המטפל ושואלים על חייו או על ההתמודדות שלו, תשומת ליבו מתמקדת בתיאור קשייו של המטופל. עובדה זו אינה מפתיעה, מכיוון שרוב בני המשפחה המטפלים אינם מזהים את עצמם ואת הקשיים שלהם ככאלו הראויים להכרה ולתשומת לב. עקב כך הם נמנעים מלבקש ולקבל עזרה העשויה להקל עליהם.  

את המציאות הזאת אנחנו מבקשות לשנות. 

חוברת זו עוסקת בכם, בני המשפחה המטפלים, ובהתמודדות שלכם עם מציאות חייכם החדשה כשותפים לטיפול באדם חולה או זקן.  

היא נכתבה עבורכם, כדי לסייע לכם לזהות את הצרכים שלכם, להבין את תפקידכם ולפרוס בפניכם מקורות תמיכה ושירותים הנחוצים לכם לעיתים קרובות. 

אנו מייחלות לכך שתמצאו בחוברת זו מקור של תמיכה, מידע וכלים שיעניקו לכם הקלה, משמעות ותקווה בתקופה זו בחייכם; כך תוכלו להעניק את הטיפול המיטבי לאדם היקר לכם תוך שמירה על היחסים ביניכם ושמירה ועל בריאותכם.
אנו מציעות לכם להשתמש בחוברת זו ולזכור שאי אפשר לתת בלי להתמלא.

שלכם,

רחל לדאני – מנכלי”ת
שלומית שדמון-אזרד –
מנהלת מערך היעוץ