המדריך לבני משפחה מטפלים

שאלות ותשובות מרכזיות

קהילה

קהילת און ליין תומכת

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוכן עניינים

תפקיד רופא המשפחה בניהול מחלה

בעידן של התמחויות רבות, לכל חלק בגוף ולכל מחלה יש רופא מומחה ייעודי. דווקא בשל העובדה הזו נולד הצורך במי שירכז את ניהול המחלה ויהיה “קו ראשון” (ואולי גם אחרון) להתייעצות בכל נושא.

רופא המשפחה הוא זה שיראה את החולה כאדם שלם, כזה בעל צרכים פיזיים ונפשיים, בעל משפחה ובעל היסטוריה רפואית ארוכת שנים. במצב אידיאלי, רופא המשפחה הוא ה”Case Manager”. יש לו את המידע הרפואי הרלבנטי על המטופל ואת ההכשרה המתאימה והמקיפה לנהל את הבדיקות והטיפולים נוכח מכלול הצרכים הרפואיים של המטופל. לרוב, הוא מגיע מתוך הקהילה המקומית והוא בעל היכרות מעמיקה עם החולה, כזו המאפשרת

לו להבחין בשינויים משמעותיים החלים בבריאותו, להכיר את ההיסטוריה הרפואית שלו, לרבות רגישויות, אמונות והעדפות. רופא המשפחה ינהל את בריאות החולה לאורך שנים, יעקוב אחר מצבו ויעזור לנווט בין שאר הגורמים הדואגים לבריאותו.

תפקידו של רופא המשפחה הוא לדאוג גם לבריאותו של בן המשפחה החולה או המזדקן וגם לבריאותם של יתר בני המשפחה, המושפעים מהטיפול המתמשך. בהיעדר התייחסות של הרופא לקשיים הבריאותיים, הפיזיים או הנפשיים שלכם כבני משפחה מטפלים, היו אקטיביים – העלו נושא זה בעצמכם, ציינו את הקשיים ואת מה שהטיפול תובע מכם. קיימת אפשרות סבירה שתתפתח שיחה שבה תוכלו לחשוב יחד על דרכי סיוע ותמיכה.