לפני הביקור אצל הרופא או הרופאה:
- אספו מידע מביקורים אצל רופאים אחרים, הביאו איתכם מידע זה לצד רשימות ושאלות שברצונכם לדון עם הרופא.
- שוחחו עם המטופל על כל מה שברצונו להשיג מביקור זה אצל הרופא, לרבות החששות העיקריים שלו ושלכם, וכיצד לשוחח עם הרופא על סוגיות רגישות. ייתכן שכל אחד מכם יזדקק לזמן כדי לדבר עם הרופא.
במהלך הביקור אצל רופאה או רופא:
- אמרו לרופא בתחילת הביקור שיש לכם ולמטופל חששות ושאלות. זכרו כי התור הוא קצר, לכן נסו להיות ממוקדים.
- דברו כאשר אתם חשים שעליכם לעשות זאת. ייתכן שיתקבל הרושם כי הרופא מאיץ במטופל לקבל החלטה בעוד שאין בידכם די מידע לשם כך. במצבים אלו תפקידכם עשוי להשתנות מתומכים שקטים לדוברים אקטיביים יותר.
- עזרו גם לעצמכם בתפקיד. אתם ממלאים תפקיד חשוב. ודאו כי אתם מבינים איך למלא מטלות חדשות ולהיערך למינונים שונים של תרופות. ייתכן שהמידע המילולי שקיבלתם אינו מספיק ועליכם לקבל פגישת הדרכה נוספת.
לאחר כל ביקור אצל רופא רצוי לשוחח על הביקור עם המטופל:
- דונו בשאלות כמו:
- איך הייתה חוויית הביקור? האם היו דברים שכדאי לעשות אחרת בפעם הבאה?
- האם המטופל מעוניין להיפגש עם הרופא ביחידות בפעם הבאה? (תוך הבהרה כי לא תיפגעו מכך.)
- האם זה יהיה בסדר שתשוחחו עם הרופא ביחידות בפעם הבאה? בליווי הסבר כי אינכם מסתירים דבר, אך יש דברים שמדאיגים אתכם ואתם מעוניינים לדון בהם עם הרופא. ראוי להדגיש כי עלולים להיווצר חילוקי דעות ביניכם לבין המטופל. נסו לחשוב על חלופות ולגלות גמישות. נסו למצוא את האיזון העדין בין לקיחת השיחה לגמרי אליכם ואף השתלטות עליה לבין היעדר מעורבות. יצירת שיחה פתוחה אצל הרופא טובה ומועילה לכל הצדדים. היא מאפשרת הקשבה וכבוד הדדי ועשויה לקדם את איכות הטיפול ואת תוצאותיו.