המדריך לבני משפחה מטפלים

שאלות ותשובות מרכזיות

קהילה

קהילת און ליין תומכת

תוכן עניינים

שירותים ממשלתיים וקהילתיים

חלק גדול מהשירותים הנחוצים לכם ניתנים בסביבת מקום מגוריכם – רופא המשפחה, העובדת הסוציאלית בקופת החולים או במחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית, עמותות שונות וגורמים מקצועיים, פרטיים או ציבוריים. הסתכלו סביבכם וחפשו מי יכול לעזור לכם. בפרק זה נציג את שירותי הקהילה היישוביים המרכזיים.

המחלקות לשירותים חברתיים

מחלקות אלה אמונות על ליווי וסיוע של משפחות ויחידים במגוון נושאים וצרכים, באמצעות שיחות אישיות, תוכניות משפחתיות, עזרה במיצוי זכויות, עזרה כלכלית ואיתור ובניית מענים קהילתיים. עו”סיות אלו יֵדעו לספר לכם על השירותים הרלבנטיים הקיימים ביישוב עבורכם כבני המשפחה המטפלים ועבור החולה או הזקן המטופל.

בשלושים יישובים תוכלו גם למצוא עו”סיות ייעודיות לבני משפחה מטפלים (הרשימה מפורטת בפרק הקודם: “הצוות הרפואי והמקצועי”).

קהילה תומכת

תוכנית הפורסת רשת ביטחון בקהילה לאזרח הוותיק במטרה לסייע לו ולבני משפחתו להמשיך לנהל את חייו בקהילה. בסל השירותים תמצאו אפשרויות ייעוץ, סיוע בתחזוקת הבית, בשמירה על הבריאות במצבי שגרה וחירום ומתן מענים חברתיים בשעות הפנאי. 

קהילות תומכות פרוסות ברחבי הארץ ב-140 רשויות ומתופעלות על ידי העמותה המקומית לאזרח הוותיק/העמותה למען הקשיש או הרשות המקומית עצמה. תוכלו לברר על הצטרפות במחלקה לשירותים חברתיים באזור המגורים של המטופל הזקן.